Friday 17 May 2013

အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ

၁၇/၅/၂၀၁၃

"သတိထားဖြယ္ရာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ" 
***************************************
အေမး။      ။ ဥဴးဇင္းဘုရား။ တပည့္ေတာ္မ တစ္ခုေလာက္ ေလ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
တပည့္ေတာ္မနဲ႕  တပည့္ေတာ္မရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းတုိ႕  ကာေမသုမိစၦာ အေၾကာင္းကို
ေဆြးေႏြးၾကည့္ပါတယ္။ဒီဘက္ေခတ္မွာက စိုးရိမ္စရာေတြ ျမင္ေနမိလုိ႕ပါ ဘုရား။
သူငယ္ခ်င္းကေျပာပါတယ္ က်ဴးလြန္သူအိမ္ေထာင္သည္သာလွ်င္ ကံထိုက္ၿပီးေတာ့
တစ္ဖက္လူသည္ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခြင့္ရွိသူဆုိပါက ကံမထိုက္ဟု ဆုိပါသည္။
သူတုိ႕ခ်င္း အတည္ယူလုိက္ျပန္လွ်င္ေတာ့ ႏွစ္ဦးစလံုးကံမထိုက္ေတာ့ဟုဆုိပါသည္ ဘုရား။
တပည့္ေတာ္မကို ကာေမသုမိစၦာအေၾကာင္းေလးအေသးစိတ္ေဟာျပေပးပါ ရန္ ေလးစားစြာေလ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ ဘုရား။
ရိုေသစြာျဖင့္။။

အေျဖ။    ။လူပုဂၢိဳလ္မ်ားေန႔စဥ္ေဆာက္တည္ေနက်ျဖစ္ေသာ ငါးပါးသီလထဲမွ တတိယေျမာက္သိကၡာပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္မွာ “ေမထုန္အက်င့္၊ ဝါ- ေမထုန္ဝတၳဳတုိ႔၌ ကဲ့ရဲ႕ထုိက္စြာ ယုတ္မာေသာ အက်င့္တုိ႔မွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိ ေဆာက္တည္ပါ၏” ျဖစ္၏။ (ကာေမသု= ေမထုန္အက်င့္၊ ဝါ- ေမထုန္အမႈဝတၳဳတုိ႔၌၊ မိစၦာစာေရာ- တကယ္ကဲ့ရဲ႕ထုိက္စြာ ယုတ္မာေသာအက်င့္)။
ေမထုန္အက်င့္ဆုိသည္မွာ မိန္းမေယာက်္ား ႏွစ္ဦးသားတုိ႔ ေပ်ာ္ပါးရႊင္ျမဴး ၾကည္နူးေပါင္းဖက္ စက္ယွက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ေပါင္းဖက္ စပ္ယွက္ျခင္းမျပဳဘဲ စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ ေနနုိင္ၾကမည္ဆုိလ်ွင္ ျမတ္သည့္အက်င့္ (ျဗဟၼစရိယ) ျဖစ္၍ အလြန္ေကာင္းပါ၏။ အကယ္၍ မေနနုိင္ၾကသျဖင့္ ေပါင္းဖက္စပ္ယွက္ၾကမည္ဆုိလ်ွင္လည္း ကုိယ္ပုိင္ ဇနီးေမာင္ႏွံအခ်င္းခ်င္းပဲ ေမြ႕ေလ်ာ္တင္းတိမ္ ေရာင့္ရဲသင့္ၾကပါ၏။  ေယာက်္ားတုိ႔အဖုိ႔၊ မိမိပုိင္ဇနီးမယားႏွင့္ေပ်ာ္ပါးျခင္း၊ မိန္းမတုိ႔အဖုိ႔ မိမိ၏ ကာမပုိင္ လင္ေယာက်္ားမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးျခင္းတုိ႔ကား ေလာကအလုိက္ မကဲ့ရဲ႕ထုိက္သျဖင့္ ယုတ္မာသည္ဟု မဆုိသာ၍ ကာေမသု မိစၦာစာရမျဖစ္၊ မိမိဇနီးေမာင္ႏွံမွတစ္ပါး၊ မဆုိင္ရာလူမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးျခင္းတုိ႔ကား ေလာကအလုိက္ ကဲ့ရဲ႕ထုိက္၍ ယုတ္မာေသာအက်င့္ကုိ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္သည္။
ဤေနရာ၌ “မဆုိင္ရာလူမ်ား” ဆုိသည္မွာ မိဘစသည္တုိ႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈရွိသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ သူမ်ားပုိင္ ဇနီးမယားတုိ႔ျဖစ္သည္။ ထုိအမ်ဳိးသမီး သေဘာတူတူ၊ မတူတူ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသည့္ေယာက်္ား မ်ားမွာ ထုိကံထုိက္သည္ဟု ဆုိလုိေပသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ယုတ္မာေသာ အလုိသေဘာျဖင့္ မသြားမလာထုိက္ေသာ မိန္းမတုိ႔၌ လြန္က်ဴးေၾကာင္း ကာယကံေစတနာသည္ ကာေမသုမိစၦာစာရမည္၏။ 

အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ 
ဤကာေမသု မိစၦာစာရကံ၌ ကမၼပထေျမာက္သည့္( ကာေမသုမိစၦာစာရကံထုိက္သည့္) အဂၤ`ါေလးးပါးရွိ၏။ ဤအဂၤ`ါေလးပါးတုိ႔မွာ
၁။ မသြားမလာထုိက္ေသာ မိန္းမဆုိသည့္ အဂမနီယဝတၳဳျဖစ္ျခင္း။
၂။ ထုိဝတၳဳ၌ မွီဝဲေပါင္းသင္းဆက္ဆံလုိသည့္ စိတ္ရွိျခင္း။
၃။ မီွဝဲမႈလုံ႔လ ပေယာဂျပဳျခင္း။
၄။ မွီဝဲေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရာ၌ သာယာျခင္း။တုိ႔ျဖစ္၏။ ဤအဂၤ`ါေလးမညီလ်ွင္၊ တစ္ပါးပါး ခ်ဳိ႕ယြင္းခဲ့လ်ွင္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံမထုိက္ဘဲ ေလးပါးညီမွသာလ်ွင္ ကမၼပထေျမာက္၏။ သုိ႔ေသာ္ အဂၤ`ါတစ္ပါးပါး ခ်ြတ္ယြင္းသျဖင့္ ကံမထုိက္ေသာ္လည္း အကုသုိလ္ေတာ့ျဖစ္ပါသည္။
အဂမနီယဝတၳဳ(၂၀)
အမွတ္(၁)အဂၤ`ါအရ မသြားမလာထုိက္ေသာ (အဂမနီယဝတၳဳ) အမ်ဳိးသမီးေပါင္း(၂၀)ရွိ၏။ ထုိအဂမနီယဝတၳဳ(၂၀)တုိ႔မွာ
၁။ မာတုရကၡိတာ= ဖခင္ေသ၍ျဖစ္ေစ၊ ကြဲ၍ျဖစ္ေစ မိခင္ကေစာင့္ေရွာက္ထားေသာအမ်ိဳးသမီး။
၂။ ပိတုရကၡိတာ= ဖခင္က ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၃။ မာတာ ပိတုရကၡိတာ = မိဘႏွစ္ပါးလုံးက ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၄။ ဘာတုရကၡိတာ  =ေမာင္၊ အစ္ကုိအရင္းတို႔မွေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၅။ ဘဂိနိရကၡိတာ = အစ္မ ညီမတုိ႔ ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ဳိးသမီး။
၆။ ဉာတိရကၡိတာ = ဝမ္းကြဲေဆြမ်ိဳးတို႔က ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၇။ ေဂါတၱရကၡိတာ= လူမ်ိဳးတူအႏြယ္တူ လူတို႔က ေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။ အိႏၵိယ၌သာ အႏြယ္ရွိ၏။ ျမန္မာနုိင္ငံ၌ အႏြယ္မရွိ၊ လူမ်ဳိးသာရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေစာင့္ေရွာက္မည့္သူမရွိ၍ ကရင္လူမ်ဳိးက ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ ကရင္မိန္းကေလး၊ ရွမ္းလူမ်ဳိးက ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ ရွမ္းမိန္းကေလး စသည္တုိ႔မွာ အႏြယ္တူ လူတုိ႔က ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာမိန္းမပင္ျဖစ္သည္။

၈။ ဓမၼရကၡိတာ =အတူတရားက်င့္ေဖာ္ျဖစ္သူတို႔က ေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး၊ယခုကာလ မိဘစသည္တုိ႔ႏွင့္ ခြဲ၍ သီလရွင္၊ ရေသ့မစသည္ျပဳလုပ္ေနသူမ်ားသည္လည္း ဓမၼရကၡိတာပင္ျဖစ္၏။
(ဤရွစ္ေယာက္ေသာ မိန္းမတုိ႔သည္ ကာမပုိင္ေယာက်္ား မရွိေသးေသာ အပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ား ျဖစ္၏။

၉။သာရကၡာ = အေစာင့္အေရွာက္ရွိေသာအမ်ိဳးသမီး။(အရြယ္မေရာက္မီကပင္ မယားျပဳရန္ တရားဝင္ေတာင္းရမ္း သတ္မွတ္ထားေသာ မိန္းမမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ဤအစဥ္အလာသည္ အိႏၵိယနုိင္ငံ၌ ရွိ၏။ ျမန္မာနုိင္ငံ၌ လက္ထက္ထိမ္းျမားျခင္း မျပဳရေသးေသာ္လည္း ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္း ထားျပီးေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ဳိးသည္ အေစာင့္အေရွာက္ရွိေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ဳိးျဖစ္၏။

၁၀။ သပရိဒ႑ာ= မင္းျပစ္မင္းဒဏ္မကင္းေသာအမ်ဳိးသမီး မင္းစေသာ အာဏာပိုင္တို႔မွ အခ်ိန္က်လွ်င္ မိမိကုိယ္တုိင္သူမကိုသိမ္းပုိက္မည္ျဖစ္၍ သြားလာေပါင္းသင္းသူတုိ႔အား  ျပစ္ဒဏ္ေပးမည္ဟု အမိန္႔ထုတ္ ထားတတ္ၾက၏။သည့္အတြက္ထုိအမ်ိဳးသမီးကုိ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မကင္းေစေသာ အမ်ိဳးသမီးဟုဆုိလုိ၏။

၁၁။  ဓနကၠီတာ= ေရႊ၊ေငြ အစရွိေသာ ပစၥည္းဥစၥာျဖင့္ ၀ယ္ယူ ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။ ေၾကြးျပန္မဆပ္နုိင္သျဖင့္ အသိမ္းခံရေသာ အမ်ဳိးသမီးလည္း ပါဝင္၏။

၁၂။  ဆႏၵ၀ါသိနီ= သူ၏ မယားျဖစ္ဖုိ႔ရန္ သေဘာတူသျဖင့္ မိန္းကေလးကိုယ္တိုင္ ဆႏၵတူခ်စ္ႀကိဳက္သျဖင့္ ေယာက်္ားအိမ္သို႔သြားေရာက္ေနထုိင္ေသာအမ်ိဳးသမီး။ မိဘစသည္တုိ႔က သေဘာမတူ၍ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ထြက္ေျပးေပါင္းသင္းေနထုိင္ေသာ အမ်ဳိးသမီး(ခိုးရာလိုက္လာေသာ အမ်ိဳးသမီး) အမ်ဳိးသမီးမ်ဳိးျဖစ္၏။

၁၃။ ေဘာဂ၀ါသိနီ     =ဆင္းရဲလွသျဖင့္ ေမာင္း၊က်ည္ေပြ႔၊ ပုဂံ ခြက္ေယာက္ အစရွိေသာ အိမ္အသံုး အေဆာင္ျဖင့္ ေပးသူ(သုိ႔မဟုတ္) တင္ေတာင္းသူေယာက်္ားထံ မယားအျဖစ္ခံယူေသာ အမ်ိဳးသမီး။

၁၄။ ပဋ၀ါသီနီ = ေရႊ၊ေငြ၊အ၀တ္၊ထဘီ စေသာအဝတ္တန္ဆာေပးေသာေယာက်္ားထံ မယားအျဖစ္ ခံယူ ေနထိုင္ေပါင္းသင္းေနေသာ အမ်ိဳးသမီး။

၁၅။  ၾသဒပတၱကိနီ= ေရခြက္တြင္ လက္ဆံုခ် ထိမ္းျမားထားေသာအမ်ိဳးသမီး။ေရခြက္၌ ႏွစ္ေယာက္လုံး ၏ လက္ကုိခ်ေစ၍ “ဤေရခြက္၌ ေရသည္မကြဲမျပား တစ္သားတည္းတည္ေနသကဲ့သုိ႔ သင္တုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံလည္း မကြဲမျပားတည္ေနၾကပါေစ” ဟု လူၾကီးမ်ားက ေျပာဆုိထိမ္းျမားေပးေသာ အမ်ဳိးသမီး။

၁၆။  ၾသဘတ စုမၺိတာ  = ေခါင္းေပၚက ေခါင္းခုက်သြားေသာ အမ်ိဳးသမီး။ ဦးေခါင္းေပၚ ေခါင္းခုတင္ျပီး  ထင္း စသည္ေရာင္း၍ အသက္ေမြးရသည့္ သူဆင္းရဲမကေလးကုိ အခ်ဳိ႕က မယားအျဖစ္ အတည္ယူလုိက္ေသာအခါ ထမ္းရြက္ျပီး မေရာင္းရေတာ့ျပီျဖစ္၍ ေခါင္းေပၚက ေခါင္းခုက်သြားေသာ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္၏။

၁၇။ ဒါသီဘရိယာ= ကြ်န္မေလးကုိပင္ မယားအျဖစ္ တရား၀င္ ယူထားေသာအမ်ိဳးသမီး။

၁၈။ ကမၼကာရီ ဘရိယာ = အိမ္တြင္ခုိင္းထားသည့္ ကေလးမကုိ မယားအျဖစ္ တရား၀င္ယူထားေသာ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္သည္။

၁၉။ ဓဇာဟတာ= စစ္ႏိုင္သျဖင့္သုံးပန္႔အျဖစ္ သိမ္းပုိက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီးအား မယားအျဖစ္ တရားဝင္ယူထားထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။

၂၀။  မုဟုတၱိကာ =  အခေၾကးေငြေပး၍ ခဏေခတၱမ်ွေပါင္းေဖာ္ရန္ ငွားရန္း ထားေသာ ျပည့္တန္ဆာ ကဲ့သုိ႔ေသာအမ်ိဳးသမီး တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။

မိန္းမမ်ားႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ
ေယာက်္ားမ်ား မသြားမလာထုိက္ေသာ မိန္းမ(အဂမနီယဝတၳဳ) ႏွစ္ဆယ္တြင္မိခင္ေစာင့္ေရွာက္ထား သူ မိန္းအထိ (၈)ေယာက္တုိ႔ကား ကာမပုိင္လင္ေယာက်္ားမ်ား မရွိေသးေသာ အပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ထုိအပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ားကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသည့္ အမိ၊ အဖ၊ ညီ၊ အစ္မ၊ ေမာင္ၾကီး၊ ေမာင္ငယ္တုိ႔ စသည္တုိ႔မွာ ေယာက်္ားတစ္ပါးတုိ႔ႏွင့္ ေမွာက္ေမွာက္မွားမွား မျဖစ္ပြားရန္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ရသည့္တာဝန္ သာရွိၾက၏။ ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔၏ ေဖာ႒ဗၺာရုံကာမအေတြ႔အထိကုိ ပုိင္ဆုိင္သူမ်ားလည္းမဟုတ္၊ ထုိကာမအေတြ႔အထိကုိ ခံစားဖုိ႔ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္လည္းမဟုတ္၍ ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ကာမအေတြ႕ကုိ မိမိတုိ႔သာ ပုိင္ဆုိင္ၾကရကား ကာမပုိင္ဆုိင္သူမရွိၾက ေသာေၾကာင့္ “အသာမိက” မ်ားျဖစ္ၾကသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ပုိင္ဆုိင္ေသာ ကာမအေတြ႔အထိကုိ မိမိတုိ႔သေဘာ ဆႏၵအတုိင္း ေပးခြင့္ရွိ၍ ေယာက်္ားတစ္ဦးဦးႏွင့္ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာ၌ ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔အား ကာေမသုမိစၦာစာရကံ မထုိက္ေခ်။ သုိ႔ရာတြင္ အပ်ဳိမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသူ ေယာက်္ားတုိ႔မွကား အမိ အဖစသည္တုိ႔က ေစာင့္ေရွာက္ထားသူကေလးမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ၾကသည္ဟု ဝိပတိေနာဒနီဋီကာ စသည္တုိ႔၌ ေဖာ္ျပထား၏။ ဤသည္မွာ အပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ား ကာေမသုမိစ ၦာစာရကံ မထုိက္ပုံျဖစ္၏။

အမွတ္(၉) မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မကင္းေသာ မိန္းမမွစ၍ အမွတ္(၂၀) ခဏေခတၱေပါင္းသင္း ရေသာ ျပည့္တန္ဆာကဲ့သုိ႔ေသာ မယား(၁၂)ေယာက္တုိ႔ကား မိမိတုိ႔ ကာမအေတြ႔အထိကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ လင္ေယာက်္ားမ်ား အသီးသီးရွိၾကျပီး ျဖစ္ပါသည္။ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မကင္းေသာ မိန္းမႏွင့္ အေစာင့္အေရွာက္ရွိေသာ မိန္းမႏွစ္မ်ဳိးတုိ႔မွာ ကာမပုိင္လင္ေယာက်္ား အထင္အရွား မရွိေသးေသာ္ လည္း မယားအျဖစ္ သိမ္းပုိက္ရန္ ရည္ရြယ္ထားျပီးျဖစ္၍ မယားမ်ဳိးတြင္ ပါဝင္ျခင္းျဖစ္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိမယား(၁၂)မ်ဳိးတုိ႔တြင္ မိမိပုိင္ ေယာက်္ားတုိ႔ႏွင့္သာ ဆက္ဆံေပါင္းသင္းေပ်ာ္ပါးျခင္း အခြင့္ရွိၾကသည္။ အျခားေယာက်္ားမ်ားႏွင့္လြန္က်ဴးေပ်ာ္ပါးလ်ွင္ မိမိေယာက်္ားပုိင္ေသာ ကာမအေတြ႔အထိကုိ ခုိးေပးရာေရာက္ေသာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ပါးၾကသူ မိန္းမေယာက်္ားႏွစ္ဦးသားလုံး ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ပါသည္။

အေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သတ္၍ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ပေဟဠိဆန္ဆန္ ေမးျမန္းေလ်ွာက္ထားသည္ကုိ မင္းကြန္းအလယ္ေတာရဆရာၾကီးမ်ား၏ အေမး အေျဖကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။
မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအေမး
(၁)။ ကုိယ့္ဟာကုိ ကုိယ္ေပးလ်က္၊ ေလးပါယ္ဝက်သူ၊ ဘယ္လူတုိ႔ေလသိ။
(၂)။ ကုိယ္ဟာကုိ ကုိယ္ခုိးလုိ႔ အက်ဳိးမဲ့ အပါယ္ဝင္၊ အကယ္ပင္မလြဲ။ သည္အရာ၊ ဘယ္ပုဂၢဳိလ္ ဘယ္ေစတနာႏွင့္ ဘယ္ဟာကုိ ဘယ့္ႏွယ္ ခုိးသာမုိ႔၊ ဆုိးရသလဲ။
မင္းကြန္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအေျဖ။
(၁)။ ကုိယ့္ဟာကုိ ကုိယ္ေပးလ်က္၊ ေလးပါယ္ဝက်သူ၊ ဤသူတုိ႔ပင္ပဲ။ ဆန္းတစ္ျဖာ၊ တစ္ခန္းငယ္ တစ္ပုံသာပ၊ က်မ္းဂန္လာ အိမ္ရွင္မတုိ႔မွာ ထူးနုိင္မ်ွနဲ႔။
(၂)။ ကုိယ့္ဟာကုိ ကုိယ္ခုိးလုိ႔ အက်ဳိးမဲ့ အပါယ္ဝင္၊ အကယ္ပင္မလြဲ၊ သည္နည္းတြင္ သည္အိမ္ရွင္၊ ဟုိေစတနာႏွင့္၊ ဟုိဟာကုိ တိတ္တိတ္ခုိးသာမုိ႔ ဆုိးရသပဲ။

လင္ရွိေသာ အိမ္ရွင္မတုိ႔သည္ ကုိယ့္ကာမ ကုိယ့္ဖႆကုိ မိမိလင္ေယာက်္ားမွတစ္ပါး အျခားေသာသူအားေပးလ်ွင္ အပါယ္သုိ႔က်သည္ျဖစ္ေၾကာင္း နိစၦဝိတၱိဝတၳဳကုိစသည္ကုိေထာက္၍ သိအပ္၏။ ပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာ၊ နိဒါနဝဂၢ၊ လကၡဏသံယုတ္ အ႒ကထာတုိ႔၌ “နိစဝိၦတၱိဝတၳဳ၌ အိမ္ရွင္မတုိ႔မည္သည္ မိမိ၏ကာမအေတြ႕ကုိ အစုိးမရ မပုိင္ဆုိင္ၾကေသာေၾကာင့္ ထုိအိမ္ရွင္မသည္ ခင္းပြန္းသည္ပိုင္ဆုိင္ေသာ ကာမအေတြ႕ကုိ ခုိး၍ အျခားေယာက်္ားတုိ႔ႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးခဲ့လ်ွင္ က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ ကံႏွင့္ သေဘာတူစြာ ဒုကၡအေတြ႔အထိကိုခံစားရန္အတြက္ အေရမရွိေသာ မိန္းမျဖစ္ရသည္” ဟု မိန္႔ဆုိထားၾကသည္ စသည္ျဖင့္ ျပန္လည္ေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။

ေယာက်္ားသားမ်ားအေနျဖင့္ ဤေဖာ္ျပခဲ့ေသာ မသြားမလာထုိက္သည့္ အမ်ဳိးသမီး (အဂမနီယဝတၳဳ) ႏွစ္ဆယ္လုံးသည္ ေယာက်္ားမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္။ ေယာက်္ားမ်ားသည္ အမ်ဳိးသမီး ႏွစ္ဆယ္အနက္ မည့္သည့္အမ်ဳိးသမီးကုိမ်ွ အမ်ဳိးသမီးက သေဘာတူသည္ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ျဖစ္ေစ ေပါင္းဖက္စက္ယွက္မႈ မျပဳရေခ်။ ထုိအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးဦးကုိေပါင္းဖက္စက္ယွက္မႈျပဳလ်ွင္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ေတာ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ “သူတစ္ပါးတုိ႔ လုံျခဳံစြာ ေစာင့္ေရွာက္ တားျမစ္ထား၍ မိမိပုိင္ဥစၥာမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္” ဟု ဝိမတိဝိေနာဒနီဋီကာ၌ ဖြင့္ဆုိထား၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ “မိန္းမႏွစ္က်ိပ္၊ ေပ်ာ္ေၾကာင္းသိပ္လည္း မအိပ္ေလရာ” ဟု ေရွးဆရာတုိ႔ ဆုံးမခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ မိန္းမႏွစ္က်ိပ္အနက္ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ဆယ္ေျမာက္ျဖစ္သည့္ မုဟုတၱိကာ မယားဆုိသည္မွာ အတည္အျမဲမဟုတ္ဘဲ ရက္အနည္းငယ္မ်ွ တစ္ညမ်ွ တစ္ခဏမ်ွ ဥစၥာ အခေၾကးေငြေပးျပီး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသည့္ ျပည့္တန္ဆာကဲ့သုိ႔ေသာ ေခတၱမယားမ်ဳိးျဖစ္၏။ ထုိေခတၱမယားမ်ဳိးကုိ ရက္ပုိင္း ညပုိင္းႏွင့္အခေၾကးေငြေပးကာ မယားျပဳေနသူ ရွိေနစဥ္အတြင္း ၾကားေပါက္ ဝင္ေရာက္ က်ဴးလြန္းခဲ့လ်ွင္ ဤကံထုိက္သည္။ မယားျပဳသူမရွိဘဲ အားေနသည့္ ျပည့္တန္ဆာမမ်ဳိးကုိ မိန္းမထိန္းထံ အခေၾကးေငြေပးျပီး ေပ်ာ္ပါးသူမ်ားမွာ ကံမထုိက္ဟု ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ဆုံးျဖတ္ထား၏။
႐ူးေနသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ မိဘစသည္တုိ႔ အုပ္ထိန္းမႈရွိေနေသးသည့္ အ႐ူးအမ်ဳိးသမီးကုိ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံလ်ွင္ အမ်ဳိးသားမွာ ကံထုိက္သည္။ အုပ္ထိန္းသူမရွိလ်ွင္ ကံမထုိက္ဟု အဆုံးအျဖတ္ရွိေပသည္။

အလုိတူဆႏၵတူမ်ွ၍ ေပါင္းသင္းေနထုိင္ေသာမယား(ဆႏၵဝါသိနီ)ႏွင့္ပတ္သတ္၍ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ခ်စ္ၾကိဳက္ေနေသာ အမ်ဳိးသမီးကုိ ရည္စားဘဝ၌ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံလ်ွင္ မိန္းကေလးက သေဘာတူေသာ္လည္း မိဘစသည္ေစာင့္ထိန္းသူမ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္ ေယာက်္ားေလးမွာ ကံထုိက္၏။ မိန္းကေလးက ဆႏၵတူသျဖင့္ ထြက္ေျပးျပီးေပါင္းသင္းေနထုိင္ၾကရာ၌ မိဘတုိ႔ သေဘာမတူေစကာမူ ဆႏၵဝါသိနီ မယားအရာေျမာက္ေသာေၾကာင့္ ကံမထုိက္ဟု ေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။ အိမ္ေထာင္သည္ေယာက်္ားႏွင့္ အပ်ဳိမိန္းကေလးတုိ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈျပဳပါလ်ွင္ အပ်ဳိမိန္းကေလးမွာ ကာေမသုမိစၦာစာရကံမထုိက္ဘဲ အိမ္ေထာင္သည္ေယာက်္ားသည္သာ ထုိကံထုိက္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ မိန္းကေလးမွာ ကာေမသု မထုိက္ေသာ္လည္း အကုသုိလ္ မလြတ္ကင္းနုိင္သည့္အျပင္ သူတစ္ပါးလင္ခုိးသူ ဟုဆုိေသာ ေလာကအကဲ့အရဲ႕ကုိလည္း ခံရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မက်ဴးလြန္မိေအာင္ အထူးေရွာင္ၾကဥ္သင့္လွ၏။ ထုိကံႏွင့္ပတ္သတ္၍ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ေအာက္ပါအတုိင္း ဆုံးမထား၏။
 
က။ မိမိ ကာမပိုင္ မယားမွ တပါး ၊ တစ္ပါး တျခားေသာ မိန္းမမ်ားကို ခိုး ေပါင္းပင္းေသာ ေယာက်္ား ....၊ ....၂။ မိမိကာမပိုင္ လင္မွ တစ္ပါး ၊ တစ္ပါး တျခားေသာ ေယာက်္ားမ်ားႏွင့္ ခိုး ေပါင္းပင္းေသာ မိန္းမ .........၊......ထိုႏွစ္ဦး ႏွစ္၀တို ့ ခံၾကရမည့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ား မွာ........၁ ။ အုပ္ထိန္းသူတို ့ စိတ္အထင့္ တနင့္နင့္ အလိုက္ ျမွားလွံတို ့ျဖင့္ ထိုးက်င့္ခံရေတာ့အံ့ ...၊ ၂ ။ အုပ္ထိန္းသူတို ့ ေဘးက်ပ္နံက်ပ္အလိုက္ နံပါးႏွစ္ဖက္ ေသြး အလိမ္းလိမ္း ယိုထြက္အံ့ ...၊ ၃ ။ အုပ္ထိန္းသူတို ့ ေခါင္းပူသည့္အလိုက္ ဦးေခါင္းထက္သို ့ မီးက်ီးမိုး စသည္ က်ေရာက္အံ့ ...၊ ....တဖန္ သူအခ်င္းခ်င္း ရမၼက္ ပူတိုက္ မိတ္လိုက္မူကား..........၁။ တက္လွ်င္ကား ဆူး ၊ ေအာက္လွည့္ဆင္းျပန္ေသာ္ ဆူးအထက္ေထာင္ထားေသာ လက္ပံပင္ ငရဲ ...၊ ၂။ သံေရ ပမာ အပူ သံရြက္ပမာ ၾကာရြက္ ...၊ သန္လ်က္ပမာ ၾကာဆူးတို ့ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ ၾကိမ္ပိုက္ေခ်ာင္းငရဲ ..ထို ငရဲ ႏွစ္မ်ိဳး တို ့တြင္ ခံရအံ့ ။( မဟာ ေဗာဓိျမိဳင္ ဆရာေတာ္ ...)
 
ကာေမသု မိစၧာစာရကံ၏ အက်ိဳးရင္း, အက်ိဳးဆက္တုိ႔ကို အ႒ကထာထိုထိုမွ ထုတ္ႏုတ္၍ သုေတသန သ႐ုပ္ျပ အဘိဓာန္တြင္ `ကာေမသုကံ က်ိဳးျပစ္ဒဏ္ ထိမွန္ ၁၅ပါး´ ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္းျဖင့္ အျပစ္ ၁၅-ပါး ျပပါသည္။ ထို ၁၅-ပါးမွာ -
၁။ အပါယ္ေလးပါး လားရျခင္း၊
၂။ မိန္းမ,ပ႑ဳက္ျဖစ္ရျခင္း၊
၃။ ရန္သူႏွင့္ေတြ႕ရျခင္း၊
၄။ လူအမ်ားမုန္းျခင္း၊
၅။ အစား အေသာက္, အ၀တ္ အထည္, အိပ္ရာေနရာ ရခဲျခင္း၊
၆။ ဆင္းဆင္း ရဲရဲ အိပ္ရ, ႏိုးရျခင္း၊
၇။ အမ်က္ ေဒါသႀကီးျခင္း၊
၈။ ေလာကုတၱရာတရား မရႏုိင္ျခင္း၊
၉။ စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္ျပဳန္းရျခင္း၊
၁၀။ ယံုၾကည္မႈ ကင္းမဲ့ခံရျခင္း၊
၁၁။ ေဘးေတြ႕ရျခင္း၊
၁၂။ ယံုမွား သံသယမ်ားျခင္း၊
၁၃။ ခ်စ္သူတို႔ႏွင့္ ခဲြေနရျခင္း၊
၁၄။ အသက္တိုျခင္း၊
၁၅။ ဆင္းရဲႀကီးစြာ ေတြ႕ရျခင္း၊ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ေရွာင္ၾကဥ္ထိန္းသိမ္းမည္ဆုိပါက အထက္ကဆုိးက်ဳိးမ်ား၏ ေျပာင္းျပန္ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားရေစပါသည္။
အမ်ဳိးသမီးမ်ားဆုိေပမယ့္ အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္ပါ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္။
စာဖတ္သူအားလုံးသက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာျပီးလုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည့္ဝၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္)





"သတိထားဖြယ္ရာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ"
***************************************
အေမး။ ။ ဥဴးဇင္းဘုရား။ တပည့္ေတာ္မ တစ္ခုေလာက္ ေလ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
တပည့္ေတာ္မနဲ႕ တပည့္ေတာ္မရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းတုိ႕ ကာေမသုမိစၦာ အေၾကာင္းကို
ေဆြးေႏြးၾကည့္ပါတယ္။ဒီဘက္ေခတ္မွာက စိုးရိမ္စရာေတြ ျမင္ေနမိလုိ႕ပါ ဘုရား။
သူငယ္ခ်င္းကေျပာပါတယ္ က်ဴးလြန္သူအိမ္ေထာင္သည္သာလွ်င္ ကံထိုက္ၿပီးေတာ့
တစ္ဖက္လူသည္ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခြင့္ရွိသူဆုိပါက ကံမထိုက္ဟု ဆုိပါသည္။
သူတုိ႕ခ်င္း အတည္ယူလုိက္ျပန္လွ်င္ေတာ့ ႏွစ္ဦးစလံုးကံမထိုက္ေတာ့ဟုဆုိပါသည္ ဘုရား။
တပည့္ေတာ္မကို ကာေမသုမိစၦာအေၾကာင္းေလးအေသးစိတ္ေဟာျပေပးပါ ရန္ 
ေလးစားစြာေလ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ ဘုရား။
ရိုေသစြာျဖင့္။။

အေျဖ။ ။လူပုဂၢိဳလ္မ်ားေန႔စဥ္ေဆာက္တည္ေနက်ျဖစ္ေသာ ငါးပါးသီလထဲမွ 
တတိယေျမာက္သိကၡာပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္မွာ “ေမထုန္အက်င့္၊ ဝါ- ေမထုန္ဝတၳဳတုိ႔၌ ကဲ့ရဲ႕ထုိက္စြာ 
ယုတ္မာေသာ အက်င့္တုိ႔မွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိ ေဆာက္တည္ပါ၏” ျဖစ္၏။ 
(ကာေမသု= ေမထုန္အက်င့္၊ ဝါ- ေမထုန္အမႈဝတၳဳတုိ႔၌၊ မိစၦာစာေရာ- တကယ္ကဲ့ရဲ႕ထုိက္စြာ ယုတ္မာေသာအက်င့္)။
ေမထုန္အက်င့္ဆုိသည္မွာ မိန္းမေယာက်္ား ႏွစ္ဦးသားတုိ႔ ေပ်ာ္ပါးရႊင္ျမဴး ၾကည္နူးေပါင္းဖက္ 
စက္ယွက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ေပါင္းဖက္ စပ္ယွက္ျခင္းမျပဳဘဲ စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ 
ေနနုိင္ၾကမည္ဆုိလ်ွင္ ျမတ္သည့္အက်င့္ (ျဗဟၼစရိယ) ျဖစ္၍ အလြန္ေကာင္းပါ၏။ အကယ္၍ 
မေနနုိင္ၾကသျဖင့္ ေပါင္းဖက္စပ္ယွက္ၾကမည္ဆုိလ်ွင္လည္း ကုိယ္ပုိင္ ဇနီးေမာင္ႏွံအခ်င္းခ်င္းပဲ 
ေမြ႕ေလ်ာ္တင္းတိမ္ ေရာင့္ရဲသင့္ၾကပါ၏။ ေယာက်္ားတုိ႔အဖုိ႔၊ မိမိပုိင္ဇနီးမယားႏွင့္ေပ်ာ္ပါးျခင္း၊ 
မိန္းမတုိ႔အဖုိ႔ မိမိ၏ ကာမပုိင္ လင္ေယာက်္ားမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးျခင္းတုိ႔ကား ေလာကအလုိက္ 
မကဲ့ရဲ႕ထုိက္သျဖင့္ ယုတ္မာသည္ဟု မဆုိသာ၍ ကာေမသု မိစၦာစာရမျဖစ္၊ မိမိဇနီးေမာင္ႏွံမွတစ္ပါး၊ 
မဆုိင္ရာလူမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးျခင္းတုိ႔ကား ေလာကအလုိက္ ကဲ့ရဲ႕ထုိက္၍ ယုတ္မာေသာအက်င့္ကုိ 
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္သည္။

ဤေနရာ၌ “မဆုိင္ရာလူမ်ား” ဆုိသည္မွာ မိဘစသည္တုိ႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈရွိသည့္ 
အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ သူမ်ားပုိင္ ဇနီးမယားတုိ႔ျဖစ္သည္။ ထုိအမ်ဳိးသမီး သေဘာတူတူ၊ မတူတူ 
ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသည့္ေယာက်္ား မ်ားမွာ ထုိကံထုိက္သည္ဟု ဆုိလုိေပသည္။ အမွန္အားျဖင့္ 
ယုတ္မာေသာ အလုိသေဘာျဖင့္ မသြားမလာထုိက္ေသာ မိန္းမတုိ႔၌ လြန္က်ဴးေၾကာင္း 
ကာယကံေစတနာသည္ ကာေမသုမိစၦာစာရမည္၏။
အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ
ဤကာေမသု မိစၦာစာရကံ၌ ကမၼပထေျမာက္သည့္( ကာေမသုမိစၦာစာရကံထုိက္သည့္) 
အဂၤ`ါေလးးပါးရွိ၏။ ဤအဂၤ`ါေလးပါးတုိ႔မွာ
၁။ မသြားမလာထုိက္ေသာ မိန္းမဆုိသည့္ အဂမနီယဝတၳဳျဖစ္ျခင္း။
၂။ ထုိဝတၳဳ၌ မွီဝဲေပါင္းသင္းဆက္ဆံလုိသည့္ စိတ္ရွိျခင္း။
၃။ မီွဝဲမႈလုံ႔လ ပေယာဂျပဳျခင္း။
၄။ မွီဝဲေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရာ၌ သာယာျခင္း။တုိ႔ျဖစ္၏။ ဤအဂၤ`ါေလးမညီလ်ွင္၊ တစ္ပါးပါး 
ခ်ဳိ႕ယြင္းခဲ့လ်ွင္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံမထုိက္ဘဲ ေလးပါးညီမွသာလ်ွင္ ကမၼပထေျမာက္၏။ သုိ႔ေသာ္ 
အဂၤ`ါတစ္ပါးပါး ခ်ြတ္ယြင္းသျဖင့္ ကံမထုိက္ေသာ္လည္း အကုသုိလ္ေတာ့ျဖစ္ပါသည္။
အဂမနီယဝတၳဳ(၂၀)
အမွတ္(၁)အဂၤ`ါအရ မသြားမလာထုိက္ေသာ (အဂမနီယဝတၳဳ) အမ်ဳိးသမီးေပါင္း(၂၀)ရွိ၏။ 
ထုိအဂမနီယဝတၳဳ(၂၀)တုိ႔မွာ
၁။ မာတုရကၡိတာ= ဖခင္ေသ၍ျဖစ္ေစ၊ ကြဲ၍ျဖစ္ေစ မိခင္ကေစာင့္ေရွာက္ထားေသာအမ်ိဳးသမီး။
၂။ ပိတုရကၡိတာ= ဖခင္က ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၃။ မာတာ ပိတုရကၡိတာ = မိဘႏွစ္ပါးလုံးက ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၄။ ဘာတုရကၡိတာ =ေမာင္၊ အစ္ကုိအရင္းတို႔မွေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၅။ ဘဂိနိရကၡိတာ = အစ္မ ညီမတုိ႔ ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ဳိးသမီး။
၆။ ဉာတိရကၡိတာ = ဝမ္းကြဲေဆြမ်ိဳးတို႔က ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၇။ ေဂါတၱရကၡိတာ= လူမ်ိဳးတူအႏြယ္တူ လူတို႔က ေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။ အိႏၵိယ၌သာ 
အႏြယ္ရွိ၏။ ျမန္မာနုိင္ငံ၌ အႏြယ္မရွိ၊ လူမ်ဳိးသာရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေစာင့္ေရွာက္မည့္သူမရွိ၍ 
ကရင္လူမ်ဳိးက ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ ကရင္မိန္းကေလး၊ ရွမ္းလူမ်ဳိးက ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ 
ရွမ္းမိန္းကေလး စသည္တုိ႔မွာ အႏြယ္တူ လူတုိ႔က ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာမိန္းမပင္ျဖစ္သည္။
၈။ ဓမၼရကၡိတာ =အတူတရားက်င့္ေဖာ္ျဖစ္သူတို႔က ေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး၊ယခုကာလ 
မိဘစသည္တုိ႔ႏွင့္ ခြဲ၍ သီလရွင္၊ ရေသ့မစသည္ျပဳလုပ္ေနသူမ်ားသည္လည္း ဓမၼရကၡိတာပင္ျဖစ္၏။
(ဤရွစ္ေယာက္ေသာ မိန္းမတုိ႔သည္ ကာမပုိင္ေယာက်္ား မရွိေသးေသာ အပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ား ျဖစ္၏။
၉။သာရကၡာ = အေစာင့္အေရွာက္ရွိေသာအမ်ိဳးသမီး။(အရြယ္မေရာက္မီကပင္ မယားျပဳရန္ 
တရားဝင္ေတာင္းရမ္း သတ္မွတ္ထားေသာ မိန္းမမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ဤအစဥ္အလာသည္ အိႏၵိယနုိင္ငံ၌ ရွိ၏။ 
ျမန္မာနုိင္ငံ၌ လက္ထက္ထိမ္းျမားျခင္း မျပဳရေသးေသာ္လည္း ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္း ထားျပီးေသာ 
အမ်ဳိးသမီးမ်ဳိးသည္ အေစာင့္အေရွာက္ရွိေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ဳိးျဖစ္၏။

၁၀။ သပရိဒ႑ာ= မင္းျပစ္မင္းဒဏ္မကင္းေသာအမ်ဳိးသမီး မင္းစေသာ အာဏာပိုင္တို႔မွ အခ်ိန္က်လွ်င္ 
မိမိကုိယ္တုိင္သူမကိုသိမ္းပုိက္မည္ျဖစ္၍ သြားလာေပါင္းသင္းသူတုိ႔အား ျပစ္ဒဏ္ေပးမည္ဟု အမိန္႔ထုတ္ 
ထားတတ္ၾက၏။သည့္အတြက္ထုိအမ်ိဳးသမီးကုိ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မကင္းေစေသာ အမ်ိဳးသမီးဟုဆုိလုိ၏။

၁၁။ ဓနကၠီတာ= ေရႊ၊ေငြ အစရွိေသာ ပစၥည္းဥစၥာျဖင့္ ၀ယ္ယူ ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။ 
ေၾကြးျပန္မဆပ္နုိင္သျဖင့္ အသိမ္းခံရေသာ အမ်ဳိးသမီးလည္း ပါဝင္၏။

၁၂။ ဆႏၵ၀ါသိနီ= သူ၏ မယားျဖစ္ဖုိ႔ရန္ သေဘာတူသျဖင့္ မိန္းကေလးကိုယ္တိုင္ ဆႏၵတူခ်စ္ႀကိဳက္သျဖင့္ 
ေယာက်္ားအိမ္သို႔သြားေရာက္ေနထုိင္ေသာအမ်ိဳးသမီး။ မိဘစသည္တုိ႔က သေဘာမတူ၍ 
ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ထြက္ေျပးေပါင္းသင္းေနထုိင္ေသာ အမ်ဳိးသမီး(ခိုးရာလိုက္လာေသာ အမ်ိဳးသမီး) 
အမ်ဳိးသမီးမ်ဳိးျဖစ္၏။

၁၃။ ေဘာဂ၀ါသိနီ =ဆင္းရဲလွသျဖင့္ ေမာင္း၊က်ည္ေပြ႔၊ ပုဂံ ခြက္ေယာက္ အစရွိေသာ အိမ္အသံုး 
အေဆာင္ျဖင့္ ေပးသူ(သုိ႔မဟုတ္) တင္ေတာင္းသူေယာက်္ားထံ မယားအျဖစ္ခံယူေသာ အမ်ိဳးသမီး။

၁၄။ ပဋ၀ါသီနီ = ေရႊ၊ေငြ၊အ၀တ္၊ထဘီ စေသာအဝတ္တန္ဆာေပးေသာေယာက်္ားထံ မယားအျဖစ္ ခံယူ 
ေနထိုင္ေပါင္းသင္းေနေသာ အမ်ိဳးသမီး။

၁၅။ ၾသဒပတၱကိနီ= ေရခြက္တြင္ လက္ဆံုခ် ထိမ္းျမားထားေသာအမ်ိဳးသမီး။ေရခြက္၌ ႏွစ္ေယာက္လုံး ၏ 
လက္ကုိခ်ေစ၍ “ဤေရခြက္၌ ေရသည္မကြဲမျပား တစ္သားတည္းတည္ေနသကဲ့သုိ႔ သင္တုိ႔ 
ဇနီးေမာင္ႏွံလည္း မကြဲမျပားတည္ေနၾကပါေစ” ဟု လူၾကီးမ်ားက ေျပာဆုိထိမ္းျမားေပးေသာ အမ်ဳိးသမီး။

၁၆။ ၾသဘတ စုမၺိတာ = ေခါင္းေပၚက ေခါင္းခုက်သြားေသာ အမ်ိဳးသမီး။ ဦးေခါင္းေပၚ ေခါင္းခုတင္ျပီး 
ထင္း စသည္ေရာင္း၍ အသက္ေမြးရသည့္ သူဆင္းရဲမကေလးကုိ အခ်ဳိ႕က မယားအျဖစ္ 
အတည္ယူလုိက္ေသာအခါ ထမ္းရြက္ျပီး မေရာင္းရေတာ့ျပီျဖစ္၍ ေခါင္းေပၚက ေခါင္းခုက်သြားေသာ 
အမ်ဳိးသမီးျဖစ္၏။

၁၇။ ဒါသီဘရိယာ= ကြ်န္မေလးကုိပင္ မယားအျဖစ္ တရား၀င္ ယူထားေသာအမ်ိဳးသမီး။

၁၈။ ကမၼကာရီ ဘရိယာ = အိမ္တြင္ခုိင္းထားသည့္ ကေလးမကုိ မယားအျဖစ္ တရား၀င္ယူထားေသာ 
အမ်ိဳးသမီးျဖစ္သည္။

၁၉။ ဓဇာဟတာ= စစ္ႏိုင္သျဖင့္သုံးပန္႔အျဖစ္ သိမ္းပုိက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီးအား မယားအျဖစ္ 
တရားဝင္ယူထားထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။

၂၀။ မုဟုတၱိကာ = အခေၾကးေငြေပး၍ ခဏေခတၱမ်ွေပါင္းေဖာ္ရန္ ငွားရန္း ထားေသာ ျပည့္တန္ဆာ 
ကဲ့သုိ႔ေသာအမ်ိဳးသမီး တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။
မိန္းမမ်ားႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ
ေယာက်္ားမ်ား မသြားမလာထုိက္ေသာ မိန္းမ(အဂမနီယဝတၳဳ) ႏွစ္ဆယ္တြင္မိခင္ေစာင့္ေရွာက္ထား သူ 
မိန္းအထိ (၈)ေယာက္တုိ႔ကား ကာမပုိင္လင္ေယာက်္ားမ်ား မရွိေသးေသာ အပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ား 
ျဖစ္ၾက၏။ ထုိအပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ားကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသည့္ အမိ၊ အဖ၊ ညီ၊ အစ္မ၊ ေမာင္ၾကီး၊ 
ေမာင္ငယ္တုိ႔ စသည္တုိ႔မွာ ေယာက်္ားတစ္ပါးတုိ႔ႏွင့္ ေမွာက္ေမွာက္မွားမွား မျဖစ္ပြားရန္ ကာကြယ္ 
ေစာင့္ေရွာက္ ရသည့္တာဝန္ သာရွိၾက၏။ ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔၏ ေဖာ႒ဗၺာရုံကာမအေတြ႔အထိကုိ 
ပုိင္ဆုိင္သူမ်ားလည္းမဟုတ္၊ ထုိကာမအေတြ႔အထိကုိ ခံစားဖုိ႔ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္လည္းမဟုတ္၍ 
ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ကာမအေတြ႕ကုိ မိမိတုိ႔သာ ပုိင္ဆုိင္ၾကရကား ကာမပုိင္ဆုိင္သူမရွိၾက 
ေသာေၾကာင့္ “အသာမိက” မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ပုိင္ဆုိင္ေသာ ကာမအေတြ႔အထိကုိ မိမိတုိ႔သေဘာ ဆႏၵအတုိင္း 
ေပးခြင့္ရွိ၍ ေယာက်္ားတစ္ဦးဦးႏွင့္ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာ၌ ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔အား ကာေမသုမိစၦာစာရကံ 
မထုိက္ေခ်။ သုိ႔ရာတြင္ အပ်ဳိမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသူ ေယာက်္ားတုိ႔မွကား အမိ အဖစသည္တုိ႔က ၏
ေစာင့္ေရွာက္ထားသူကေလးမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ၾကသည္ဟု 
ဝိပတိေနာဒနီဋီကာ စသည္တုိ႔၌ ေဖာ္ျပထား၏။ ဤသည္မွာ အပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ား ကာေမသုမိစ ၦာစာရကံ 
မထုိက္ပုံျဖစ္၏။
အမွတ္(၉) မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မကင္းေသာ မိန္းမမွစ၍ အမွတ္(၂၀) ခဏေခတၱေပါင္းသင္း ရေသာ 
ျပည့္တန္ဆာကဲ့သုိ႔ေသာ မယား(၁၂)ေယာက္တုိ႔ကား မိမိတုိ႔ ကာမအေတြ႔အထိကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ 
လင္ေယာက်္ားမ်ား အသီးသီးရွိၾကျပီး ျဖစ္ပါသည္။ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မကင္းေသာ မိန္းမႏွင့္ 
အေစာင့္အေရွာက္ရွိေသာ မိန္းမႏွစ္မ်ဳိးတုိ႔မွာ ကာမပုိင္လင္ေယာက်္ား အထင္အရွား မရွိေသးေသာ္ 
လည္း မယားအျဖစ္ သိမ္းပုိက္ရန္ ရည္ရြယ္ထားျပီးျဖစ္၍ မယားမ်ဳိးတြင္ ပါဝင္ျခင္းျဖစ္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိမယား(၁၂)မ်ဳိးတုိ႔တြင္ မိမိပုိင္ ေယာက်္ားတုိ႔ႏွင့္သာ ဆက္ဆံေပါင္းသင္းေပ်ာ္ပါးျခင္း 
အခြင့္ရွိၾကသည္။ အျခားေယာက်္ားမ်ားႏွင့္လြန္က်ဴးေပ်ာ္ပါးလ်ွင္ မိမိေယာက်္ားပုိင္ေသာ 
ကာမအေတြ႔အထိကုိ ခုိးေပးရာေရာက္ေသာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ပါးၾကသူ မိန္းမေယာက်္ားႏွစ္ဦးသားလုံး 
ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ပါသည္။
အေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သတ္၍ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ပေဟဠိဆန္ဆန္ 
ေမးျမန္းေလ်ွာက္ထားသည္ကုိ မင္းကြန္းအလယ္ေတာရဆရာၾကီးမ်ား၏ အေမး အေျဖကုိ 
ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။
မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအေမး
(၁)။ ကုိယ့္ဟာကုိ ကုိယ္ေပးလ်က္၊ ေလးပါယ္ဝက်သူ၊ ဘယ္လူတုိ႔ေလသိ။
(၂)။ ကုိယ္ဟာကုိ ကုိယ္ခုိးလုိ႔ အက်ဳိးမဲ့ အပါယ္ဝင္၊ အကယ္ပင္မလြဲ။ သည္အရာ၊ ဘယ္ပုဂၢဳိလ္ 
ဘယ္ေစတနာႏွင့္ ဘယ္ဟာကုိ ဘယ့္ႏွယ္ ခုိးသာမုိ႔၊ ဆုိးရသလဲ။
မင္းကြန္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအေျဖ။
(၁)။ ကုိယ့္ဟာကုိ ကုိယ္ေပးလ်က္၊ ေလးပါယ္ဝက်သူ၊ ဤသူတုိ႔ပင္ပဲ။ ဆန္းတစ္ျဖာ၊ တစ္ခန္းငယ္ 
တစ္ပုံသာပ၊ က်မ္းဂန္လာ အိမ္ရွင္မတုိ႔မွာ ထူးနုိင္မ်ွနဲ႔။
(၂)။ ကုိယ့္ဟာကုိ ကုိယ္ခုိးလုိ႔ အက်ဳိးမဲ့ အပါယ္ဝင္၊ အကယ္ပင္မလြဲ၊ သည္နည္းတြင္ သည္အိမ္ရွင္၊ 
ဟုိေစတနာႏွင့္၊ ဟုိဟာကုိ တိတ္တိတ္ခုိးသာမုိ႔ ဆုိးရသပဲ။

လင္ရွိေသာ အိမ္ရွင္မတုိ႔သည္ ကုိယ့္ကာမ ကုိယ့္ဖႆကုိ မိမိလင္ေယာက်္ားမွတစ္ပါး 
အျခားေသာသူအားေပးလ်ွင္ အပါယ္သုိ႔က်သည္ျဖစ္ေၾကာင္း နိစၦဝိတၱိဝတၳဳကုိစသည္ကုိေထာက္၍ 
သိအပ္၏။ ပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာ၊ နိဒါနဝဂၢ၊ လကၡဏသံယုတ္ အ႒ကထာတုိ႔၌ “နိစဝိၦတၱိဝတၳဳ၌ 
အိမ္ရွင္မတုိ႔မည္သည္ မိမိ၏ကာမအေတြ႕ကုိ အစုိးမရ မပုိင္ဆုိင္ၾကေသာေၾကာင့္ ထုိအိမ္ရွင္မသည္ 
ခင္းပြန္းသည္ပိုင္ဆုိင္ေသာ ကာမအေတြ႕ကုိ ခုိး၍ အျခားေယာက်္ားတုိ႔ႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးခဲ့လ်ွင္ က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ 
ကံႏွင့္ သေဘာတူစြာ ဒုကၡအေတြ႔အထိကိုခံစားရန္အတြက္ အေရမရွိေသာ မိန္းမျဖစ္ရသည္” ဟု 
မိန္႔ဆုိထားၾကသည္ စသည္ျဖင့္ ျပန္လည္ေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။


ေယာက်္ားသားမ်ားအေနျဖင့္ ဤေဖာ္ျပခဲ့ေသာ မသြားမလာထုိက္သည့္ အမ်ဳိးသမီး (အဂမနီယဝတၳဳ) 
ႏွစ္ဆယ္လုံးသည္ ေယာက်္ားမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္။ ေယာက်္ားမ်ားသည္ အမ်ဳိးသမီး ႏွစ္ဆယ္အနက္ 
မည့္သည့္အမ်ဳိးသမီးကုိမ်ွ အမ်ဳိးသမီးက သေဘာတူသည္ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ျဖစ္ေစ ေပါင္းဖက္စက္ယွက္မႈ 
မျပဳရေခ်။ ထုိအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးဦးကုိေပါင္းဖက္စက္ယွက္မႈျပဳလ်ွင္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ 
ထုိက္ေတာ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ “သူတစ္ပါးတုိ႔ လုံျခဳံစြာ ေစာင့္ေရွာက္ တားျမစ္ထား၍ 
မိမိပုိင္ဥစၥာမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္” ဟု ဝိမတိဝိေနာဒနီဋီကာ၌ ဖြင့္ဆုိထား၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ 
“မိန္းမႏွစ္က်ိပ္၊ ေပ်ာ္ေၾကာင္းသိပ္လည္း မအိပ္ေလရာ” ဟု ေရွးဆရာတုိ႔ ဆုံးမခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ မိန္းမႏွစ္က်ိပ္အနက္ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ဆယ္ေျမာက္ျဖစ္သည့္ မုဟုတၱိကာ မယားဆုိသည္မွာ 
အတည္အျမဲမဟုတ္ဘဲ ရက္အနည္းငယ္မ်ွ တစ္ညမ်ွ တစ္ခဏမ်ွ ဥစၥာ အခေၾကးေငြေပးျပီး 
ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသည့္ ျပည့္တန္ဆာကဲ့သုိ႔ေသာ ေခတၱမယားမ်ဳိးျဖစ္၏။ ထုိေခတၱမယားမ်ဳိးကုိ ရက္ပုိင္း 
ညပုိင္းႏွင့္အခေၾကးေငြေပးကာ မယားျပဳေနသူ ရွိေနစဥ္အတြင္း ၾကားေပါက္ ဝင္ေရာက္ က်ဴးလြန္းခဲ့လ်ွင္ 
ဤကံထုိက္သည္။ မယားျပဳသူမရွိဘဲ အားေနသည့္ ျပည့္တန္ဆာမမ်ဳိးကုိ မိန္းမထိန္းထံ 
အခေၾကးေငြေပးျပီး ေပ်ာ္ပါးသူမ်ားမွာ ကံမထုိက္ဟု ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ဆုံးျဖတ္ထား၏။
႐ူးေနသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ မိဘစသည္တုိ႔ အုပ္ထိန္းမႈရွိေနေသးသည့္ အ႐ူးအမ်ဳိးသမီးကုိ 
ေပါင္းသင္းဆက္ဆံလ်ွင္ အမ်ဳိးသားမွာ ကံထုိက္သည္။ အုပ္ထိန္းသူမရွိလ်ွင္ ကံမထုိက္ဟု 
အဆုံးအျဖတ္ရွိေပသည္။

အလုိတူဆႏၵတူမ်ွ၍ ေပါင္းသင္းေနထုိင္ေသာမယား(ဆႏၵဝါသိနီ)ႏွင့္ပတ္သတ္၍ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ 
ခ်စ္ၾကိဳက္ေနေသာ အမ်ဳိးသမီးကုိ ရည္စားဘဝ၌ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံလ်ွင္ မိန္းကေလးက 
သေဘာတူေသာ္လည္း မိဘစသည္ေစာင့္ထိန္းသူမ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္ ေယာက်္ားေလးမွာ ကံထုိက္၏။ 
မိန္းကေလးက ဆႏၵတူသျဖင့္ ထြက္ေျပးျပီးေပါင္းသင္းေနထုိင္ၾကရာ၌ မိဘတုိ႔ သေဘာမတူေစကာမူ 
ဆႏၵဝါသိနီ မယားအရာေျမာက္ေသာေၾကာင့္ ကံမထုိက္ဟု ေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။ 
အိမ္ေထာင္သည္ေယာက်္ားႏွင့္ အပ်ဳိမိန္းကေလးတုိ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈျပဳပါလ်ွင္ အပ်ဳိမိန္းကေလးမွာ 
ကာေမသုမိစၦာစာရကံမထုိက္ဘဲ အိမ္ေထာင္သည္ေယာက်္ားသည္သာ ထုိကံထုိက္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ 
မိန္းကေလးမွာ ကာေမသု မထုိက္ေသာ္လည္း အကုသုိလ္ မလြတ္ကင္းနုိင္သည့္အျပင္ 
သူတစ္ပါးလင္ခုိးသူ ဟုဆုိေသာ ေလာကအကဲ့အရဲ႕ကုိလည္း ခံရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ 
မက်ဴးလြန္မိေအာင္ အထူးေရွာင္ၾကဥ္သင့္လွ၏။ ထုိကံႏွင့္ပတ္သတ္၍ 
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ေအာက္ပါအတုိင္း ဆုံးမထား၏။
က။ မိမိ ကာမပိုင္ မယားမွ တပါး ၊ တစ္ပါး တျခားေသာ မိန္းမမ်ားကို ခိုး ေပါင္းပင္းေသာ ေယာက်္ား ....၊ 
....၂။ မိမိကာမပိုင္ လင္မွ တစ္ပါး ၊ တစ္ပါး တျခားေသာ ေယာက်္ားမ်ားႏွင့္ ခိုး ေပါင္းပင္းေသာ မိန္းမ 
.........၊......ထိုႏွစ္ဦး ႏွစ္၀တို ့ ခံၾကရမည့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ား မွာ........၁ ။ အုပ္ထိန္းသူတို ့ စိတ္အထင့္ 
တနင့္နင့္ အလိုက္ ျမွားလွံတို ့ျဖင့္ ထိုးက်င့္ခံရေတာ့အံ့ ...၊ ၂ ။ အုပ္ထိန္းသူတို ့ ေဘးက်ပ္နံက်ပ္အလိုက္ 
နံပါးႏွစ္ဖက္ ေသြး အလိမ္းလိမ္း ယိုထြက္အံ့ ...၊ ၃ ။ အုပ္ထိန္းသူတို ့ ေခါင္းပူသည့္အလိုက္ 
ဦးေခါင္းထက္သို ့ မီးက်ီးမိုး စသည္ က်ေရာက္အံ့ ...၊ ....တဖန္ သူအခ်င္းခ်င္း ရမၼက္ ပူတိုက္ 
မိတ္လိုက္မူကား..........၁။ တက္လွ်င္ကား ဆူး ၊ ေအာက္လွည့္ဆင္းျပန္ေသာ္ 
ဆူးအထက္ေထာင္ထားေသာ လက္ပံပင္ ငရဲ ...၊ ၂။ သံေရ ပမာ အပူ သံရြက္ပမာ ၾကာရြက္ ...၊ 
သန္လ်က္ပမာ ၾကာဆူးတို ့ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ ၾကိမ္ပိုက္ေခ်ာင္းငရဲ ..ထို ငရဲ ႏွစ္မ်ိဳး တို ့တြင္ ခံရအံ့ ။( 
မဟာ ေဗာဓိျမိဳင္ ဆရာေတာ္ ...)


ကာေမသု မိစၧာစာရကံ၏ အက်ိဳးရင္း, အက်ိဳးဆက္တုိ႔ကို အ႒ကထာထိုထိုမွ ထုတ္ႏုတ္၍ သုေတသန 
သ႐ုပ္ျပ အဘိဓာန္တြင္ `ကာေမသုကံ က်ိဳးျပစ္ဒဏ္ ထိမွန္ ၁၅ပါး´ ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္းျဖင့္ အျပစ္ ၁၅-ပါး 
ျပပါသည္။ ထို ၁၅-ပါးမွာ -
၁။ အပါယ္ေလးပါး လားရျခင္း၊
၂။ မိန္းမ,ပ႑ဳက္ျဖစ္ရျခင္း၊
၃။ ရန္သူႏွင့္ေတြ႕ရျခင္း၊
၄။ လူအမ်ားမုန္းျခင္း၊
၅။ အစား အေသာက္, အ၀တ္ အထည္, အိပ္ရာေနရာ ရခဲျခင္း၊
၆။ ဆင္းဆင္း ရဲရဲ အိပ္ရ, ႏိုးရျခင္း၊
၇။ အမ်က္ ေဒါသႀကီးျခင္း၊
၈။ ေလာကုတၱရာတရား မရႏုိင္ျခင္း၊
၉။ စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္ျပဳန္းရျခင္း၊
၁၀။ ယံုၾကည္မႈ ကင္းမဲ့ခံရျခင္း၊
၁၁။ ေဘးေတြ႕ရျခင္း၊
၁၂။ ယံုမွား သံသယမ်ားျခင္း၊

၁၃။ ခ်စ္သူတို႔ႏွင့္ ခဲြေနရျခင္း၊
၁၄။ အသက္တိုျခင္း၊
၁၅။ ဆင္းရဲႀကီးစြာ ေတြ႕ရျခင္း၊ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ေရွာင္ၾကဥ္ထိန္းသိမ္းမည္ဆုိပါက 
အထက္ကဆုိးက်ဳိးမ်ား၏ ေျပာင္းျပန္ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားရေစပါသည္။
အမ်ဳိးသမီးမ်ားဆုိေပမယ့္ အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္ပါ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္။
စာဖတ္သူအားလုံးသက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာျပီးလုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည့္ဝၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္) ၏ facebook စာမ်က္ႏွာမွတဆင့္ျပန္လည္မွ်ေ၀ပါသည္။

No comments:

Post a Comment

ဒီေနရာေလးမွတဆင့္ ေ၀ဖန္အၾကံျပဳႏုိင္ပါတယ္